PARIS JE T'AIME

Har nu varit i Paris i 2 1/2 dag och har bestamt mig for att aldrig aka harifran. Jag foreslog for Tina att vi skulle hoppa av skolan och flytta hit for jobb och leva livet. Hon var pa.

Forsokte fa in lite bilder pa datorn men det fungerade inte. Jag far istallet forklara vad vi gjort. Bilder visar jag sen nar jag kommer hem.

Vi kom hit i onsdags och solen sken. Solbrillorna akte pa. Vi tog metron till dar vi bor och det var minst sagt jobbigt att slapa runt pa vaskorna (trappa upp trappa ner). Fram kom vi i alla fall :) Vi bor hemma hos Tinas mammas van i ett omrade ca 20 min fran "stan". Det forsta vi gjorde nar vi kom hem till henne var att ata baguett. Forst nu vet jag hur en baguett ska smaka! Efter det begav vi oss till ett narliggande kopcentrum och pillade pa lite saker.

Senare pa kvallen gick vi till baren Popin. Sunkigt stalle med massa fina indiemanniskor. Och britter. Tva band spelade och det var riktigt trevligt. Blir nog att vi besoker stallet igen.

I torsdags vandrade vi runt pa Le Marais. Flashiga indiekvarter som Tina sa fint uttrycker det. Shoppade second- hand gjorde vi och at special falafel. En av de godaste jag nagonsin atit! Vi tittade aven forbi Notre Dame och var lite turistiga. Det var en fin dag.

Idag sov vi lite for lange och kom ivag ganska sent. Vi bytte ut gardagens indiekvarter till lyxstraket  Le Champs Elysee och kopcentret La Fayette. Det var fint att bara titta. Vi gick omkring och peppade varandra att nagon dag kommer vi kunna handla precis vad vi vill dar. Mulberry, Dior, Chanel... Till lunch at vi annu mer baguetter men denna gangen tog vi aven bakelser till efterratt.

Innan vi begav oss hemat poserade vi framfor Arc de Triomphe. Orkade dock inte ga upp i den, det blaste ratt mycket, men vi far se om vi hinner med det innan vi aker. Druckit te och atit macarons i alla dess farger nu pa kvallen. Helt underbart gott. Sa var det i alla fall med den dagen. Imorgon ar dagen fullspackad sa det blir till att lagga sig tidigt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kuuuul!! Men hoppar ni av skolan kommer ni inte kunna ha råd att köpa saker på Le Champs Elysee:)

2011-01-22 @ 10:54:36
Postat av: hanna

haha dröm vidare att du kommer kunna köpa såna dyra saker.. :P

2011-01-23 @ 18:25:32
URL: http://hannasjoblom.blogg.se/
Postat av: Heidi

instämmer med mami! plugga färdigt först seen kan ni njuta :) (samtidigt som ni jobbar aset av er eller nåt.. haha) så roligt ni verkar ha det! ta massa massa fina kort :D:D så får vi ha en fransk afton där ni får återuppleva er minnen och upplevelser tkr jag. med fransk afton menar ja att ni bjuder på fransk mat och vi får lyssna på fransk musik och ni visar bilder !! :D åh så kul d kmr bli <3

2011-01-23 @ 23:41:59
URL: http://hejdilicious.blogg.se/
Postat av: Sara

seriöst vad soft ni har det! jag vill också :) MÅSTE ha skype-konferans du, jag o tina, så ska ni få berätta. för jag kommer garanterat inte kunna vara med på fransk mys-afton :/ hehe NJUT! Vi hörs!

2011-01-24 @ 00:04:40
URL: http://sarapihl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0