LOVE YOU LONG TIME

En planerad utgång slutade med ont i örat för elin, choklad i sängen och anaconda marathon. Tur att vi har tv med fri engelskspråkig film. Då känns det helt ok att stanna inne.

För någon dag sedan var vi alltså i Kuala Lumpur. Resan dit var minst sagt rolig. Våran busschaufför spelade hits från 80-talet och sjöng med i nästan varje låt. Sedan stannade han varje timma minst i 15 ibland 30 minuter och gjorde gud vet vad. Oftast gick han ut och kom tillbaka efter en stund, kanske med en dricka eller så, och en gång satt han bara still och väntade. Det visade sig att han väntade på att hans vän skulle sluta jobbet, kanske behövde vännen skjuts någonstans. Sedan fick vi byta buss mitt i alltihopa. En resa som skulle tagit 7 timmar (inklusive alla stopp) tog 10 timmar. Vi bestämde att nästa gång tar vi flyget.

Hotell hade vi bokat nästan precis i stan, lite finare och med frukostbuffe och en pool som vi aldrig använde. Vi shoppade, gick på sightseeing och glömde av att äta. Vi gick till fots överallt, även om det var billigt att åka taxi, men man ser ju så mycket mer när man går tänkte vi. Sedan var vi väl lite snåla, dumsnåla skulle man kunna säga. En måltid för 30 kronor tyckte vi var alldeles för dyrt fast egentligen var det väl inte det.

En kväll var vi ute och dansade. Började kvällen i en bar. Blev placerade vid ett bord där en asiatisk tjej satt helt själv. Jag kände mig manad att börja prata med henne. Förstod kanske hälften av vad hon sade delvis på grund av ljudnivån och sedan var väl hennes engelska inte den bästa. Trodde hon sade "I'm singel", varpå jag glatt informerade henne "We're also singel". I själva verket sade hon "My name is Cindy" vilket Elin var så snäll och informerade mig om. Inte allts pinsamt. Hon började sedan berätta en snyfthistoria. Om hur hennes man varit otrogen mot henne med en prostituerad, hur han flyttat ihop med den kvinnan och hur "Loooonesame" hon kände sig. Vi tröstade henne så gott vi kunde. Hon frågade om vi ville gå och dansa någonstans, ett ställe med mycket folk och party. Vi följde med henne bort från baren och kom ut på en gata som vi aldrig varit på. Flera gånger frågade hon vilket hotell vi bodde på. Skummast var när hon gav sin mobil till mig varpå en kille sade "Hi I wanna meet you!!". Då tyckte vi att det började bli lite lite skumt så vi sade till henne att vi ville gå tillbaka till baren vi hängt på. Så vi vände och hon följde faktiskt med. Så dansade vi halva natten på barens dansgolv. Kanske försökte hon lura oss till gud vet var men dert får vi aldrig veta. Kul hade vi i alla fall.

Langkawi (då detta internet är så mycket bättre kan jag väl visa några mer bilder därifrån)


Vi gick som sagt på Underwaterworld där djuren såg halvt drogade ut. Hemskt var det.


Försökte få bra kort på nemo men det gick inte så bra.


På kvällen åt vi indiskt på ett hak där en portion kunde gå på cirka 12 kronor.


En annan dag var vi på Wildlife park och vi bannade oss själva att vi återigen stödde djurplågeriet. Här fick vi mata djuren så det var väl kul, men nej, inte hade de stora ytor att vara på.


Och jag matade dem också så klart.


Och så gick vi på fiskspa i 20 minuter. Massa små fiskar som äter på en, mysigt.

Kuala Lumpur


Tidigt  på morgonen gav vi oss iväg igen med sikte på Kuala Lumpur.


Första dagen begav vi oss till KL Tower.


Var tyvärr lite lite molnigt den dagen. Men inte så molnigt att vi inte kunde se KL twin towers.


Samma dag vandrade vi till ett stort shoppingcenter som hade allt! Till och med ett tivoli på våningen högst upp.


Nästa dag gick vi till tvillingtornen. Men otur för oss var det stängt på måndagar så vi kunde inte gå upp och kolla.


Utgångskvällen som blev rätt bra ändå. Cindy i mitten.


Kommentarer
Postat av: Maral

Åh nu har jag läst alla inlägg! Är så avundsjuk jag vill också resa runt, uppleva och bara vara lycklig! Ser att ni har det bra! Keep updating:) puss

2012-03-01 @ 10:24:07
Postat av: mamma

Bra att ni är uppmärksamma för skumma typer så ni inte blir lurade!Kul med fiskmassage;)

Fina bilder! kram kram

2012-03-01 @ 10:43:19
Postat av: Sara

Åh ni har varit på samma ställen som oss i KL, sakna! Men shit, att du vågade fiskbadet på Lankawi :p Starkt jobbat! Grymt coolt :D

Första gången jag kommenterar, jag vet, men jag läser alltid ändå som du ju vet! Och när det inte finns nya inlägg så läser jag dom gamla igen ;) Pusspuss och kram från Oslo! <3

2012-03-02 @ 12:14:03
Postat av: shiva

we are also single HAHAHAHAH!! du är för skön. du der jätte härlig och glad ut!! puss

2012-03-03 @ 13:07:10
Postat av: jennyy

Varför är du så brun? Blir arg på dig... </3

2012-03-05 @ 23:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0