JAG SVÄR JAG SVÄR JAG SVÄR

När man bara väntar på att det ska bli helg är det fint att blicka tillbaka till lite roligare veckor. Typ som Peace & Love. 
 
Vi åkte lite sent på måndagen och hade med oss mat från bästa byblos. 
 

Det regnade nästan hela vägen upp men det gjorde inte så mycket. Jag skulle tagit kort på Borlängeskylten men just precis då skulle jag givetvis pilla med någon skiva så det var nära att jag inte ens fick en halvsuddig bild på skylten.

Väl i Borlänge letade vi parkering, hittade bästa platsen, tog på oss regnjackorna och hämtade ut våra band!
 
Vi sov i bilen och behövde tack och lov inte ställa oss i campingkön. 
 
"Vår" parkeringsplats/sovplats. 
 
Och där hängde vi på mornarna, dagarna, mellan konserterna och på natten. 
 
Och regnjackorna orkade vi bara bära med oss de första dagarna, sedan fick det va!
 
På tisdagen var vi på den första konserten - Love Antell!
 
Så här kunde våra frukostar se ut. 
 
Vi kollade även på standupkomik! Här med Humormaffian där Moa, tjejen till höger, var läskigt lik Justin Bieber. 
 
Timbuktu hade som vanligt energi.
 
Dada Life var bra ända tills de visade halvnakna tjejer på skärmarna, liksom inte nödvändigt.
 
VI käkade thaimat för en billig peng. 
 
På onsdagen spelade Roxette och det var väl inte så jättebra egentligen.
 
Nästa konsert var desto bättre..(där killen bredvid mig hade roligaste tatueringarna)
 
Nämligen The Sound of Arrows!
 
Recensenten gillade inte heller Roxette..
 
På torsdagen spelade Regina Spektor! <3
 
Pizza i gräset...
 

Med Mumford & Sons i bakgrunden. 
 
På fredagen spelade en av mina favoriter!
Markus krunegård! <3
 
Lilla sällskapet!!
 
Samma dag såg vi även grymma Deportees. 
 
Och jag fick äntligen se Bloc Party. De var dock inte så bra som jag hade hoppats...
 
Fredagskvällen avslutades i ösregn och Kent på scen. 
 
Så blev det lördag och sista festivaldagen :(
 
The Shins!
 
Tyckte gittaristen var så himla fin, i håret speciellt. 
 
Fina Anna Ternheim!
 
Lördag kväll och dags för finalen!
 
Rihanna!! Hon var snygg och rösten var bra, men så var det inte så mycket mer än det. 
 
Sååå, efter knappt 1,5 h konsert  var festivalen slut. Men tur i oturen att det inte var Håkan som avslutade festivalen, då hade det känts ännu tommare att lämna Borlänge!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0