FÖR TVÅ ÅR SEDAN

För kanske två år sen träffades vi. Jag minns inte. Behöver alltid bli påmind. Vid ruinerna. Vi träffades, du var alltid glad att se mig och jag var alltid glad att se dig. Du skickade sms till mig, jag skickade tillbaka. Vi gick ut. Vi dansade. Du blev full för kanske första gången, jag blev fullare än jag varit förut. Jag hivade i dig cider, fick en puss på kinden. Vi gick ut och dansade lite till. Jag hade äntligen någon att dansa med. Jag fick sova i din säng. Du sade att du knarkar musik, jag förstod nog inte vad du menade.Du sa att jag kunde visst! Det blev bal. Det blev slut. Du ville på festival. Vi bestämde ”att nästa år så kör vi”. Du reste fast vi smsade ändå, långa sms. Vi köpte cider en vardag. Vi började skolan. Vi flyttade en stund. Vi delade på mat och tankar. Du lärde mig att få i mig saker. Vi festade fast skolan hade börjat. Jag insåg att du var min personliga bodyguard. Jag missade din födelsedagsfest. Jag bestämde mig för att aldrig missa din födelsedag. Du grät när jag precis klarade min tenta. Jag började inse vad vänskap är. Vi gick på konsert. Du stod ut med alkoholisten. Du satt och lyssnade när jag grät och ältade. Vi gick på mer konserter. Vi dansade. Det blev jul och vi dansade lite mer. Vi lärde oss att missbruka ordet pepp. Vi gick ut på promenad med din hund. Vi hängde med folk som inte var som oss (för nu var vi väl ändå ”oss”?) Vi reste iväg. Vi bestämde oss för att aldrig åka hem. Vi pratade med britter och norrmän i toakön. Du började dricka smirnoff. Vi reste hem. Du började nog ana. Du hade lärt mig att knarka musik. Vi hade fantastiska kvällar. Du var så duktig! Jag hoppade av. FÖRLÅT. Jag grät för jag ville inte att något skulle ändras. Du var så klok, sa åt mig att grubbla. Det löste sig. Jag började hitta låtar som handlade om dig. Vi började hänga med nygamla människor. Album definierades efter utgångar. Vi hängde på caféet jämt. Vi märkte att ingen annan klarade av oss. Vi planerade sommaren. Vi  var crazy och bara reste en helg. Jag fortsatte att ta kort på dig och mig i spegeln. Du klarade första året och jag var så stolt även om jag inte sade det. Vi håkandansade i skogen. Du var finast som kom med apelsiner och vitlök när jag var sjuk. Vi åkte iväg på festival precis som vi hade sagt. Vi vågade ställa oss precis där vi ville! Vi reste långt bort igen. Vi kom hem och körde torsdag, lördag, torsdag, lördag, torsdag, lördag. Jag fick nog ett eget täcke.  Sommaren tog slut. Våran kära klubb öppnade. Där har vi hängt.

 

Du har tagit hand om mig. Du har lyssnat på mig. Du har skrattat med mig. Du har blivit arg på mig. Du har sagt sanningen till mig fast du förstått att det gör ont. Du kan höra på mig när något är fel. Du kan läsa mina sms och inse. Du är värd att firas. Du är fantastisk.


Kommentarer
Postat av: S

Detta var väldigt fint :) Ha så mys ikväll! :)

2011-11-09 @ 18:55:12
Postat av: Heidi

så fint det var, jag blev tårögd! är så glad att ni har varandra! tacka T från mig för att hon är som hon är och att hon tar hand om dig!



Det var dock lite väl mkt dryck och fest hahaha :P

2011-11-13 @ 14:17:59
URL: http://hejdilicious.blogg.se/
Postat av: Maral

Jag älskar festdelen! Och att du har en sån underbar vän! Ta vara på henne för det är inte många som upplever en sån stark vänskap!

2011-11-15 @ 21:38:15
URL: http://maralsworld.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh så fint skrivet om din fina vän! Blev helt rörd. Kram på dig Katjis!

2011-12-15 @ 19:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0