PHUKET OCH PHI PHI

Så, nu ligger jag i ett så kallat guesthouse på ön Pih Pih och avlider för att det är så himla himla varmt! Vi började med att sova i ett rum med massa andra för det var billigt och relativt bra. 60 kronor natten.  Ingen aircondition men fläktar som står lite här och var (bland annat en i taket nästan precis ovanför sängen jag sov i). Gemensamma toaletter och duschar och vi sover i våningsängar. Inget toalettpapper på toaletterna. Känns som att jag är på scoutläger. Vi har levt lite lyxigt fram tills nu, så att spara lite pengar var vi alla överens om.  Nu sover vi dock i ett eget rum, kostade några tior extra, men det är det värt.

Fast innan vi kom hit till Phi Phi var vi alltså två nätter i Phuket. Måste helt ärligt säga att jag inte gillade det så mycket. Kul att se, men inget för mig. Resan dit gick bra. Tog ca 6-7 h med bil, båt och bil. Därefter fick vi hjälp av firman som vi köpt resan av att hitta ett hotell. Tog lite tid då mycket var fullbokat men till slut fann vi ett hyfsat bra rum. Phuket var stort. Försäljarna var alldeles för på och rätt så omöjliga att pruta med. Vi var bara i den delen av Phuket som heter Patong och stranden där var inte den bästa. Solstolar kostade (vilket det inte gjort på Koh Samui) så vi låg på  våra handdukar. Andra dagen på Patong beach lämnade vi kvar handdukarna på stranden för att snabbt gå iväg och köpa lunch. När vi kom tillbaka var de borta.

Tidigt i lördags morse lämnade vi alltså Phuket och Patong för att ta oss ut till Phi Phi. Vi åkte bil och båt och det kostade si så där 60 kronor. Phi Phi är det bästa på resan än så länge. Inga bilar på gatorna, mysiga restauranger, fina butiker (!!!) och vackra stränder. Igår var vi på en arrangerad snorkeltur som tog oss ut till bland annat Monkey beach och "The beach" (känt från filmen "The Beach"). Var så nervös, kändes i hela hela magen. Hatar ju havet, fiskar och gud vet vad. Men jag snorklade, på varenda plats vi stannade på, så jag är lite lite stolt över mig själv ändå.


Tjejerna på väg med båten till Phuket


Patong beach.


Tove och jag på restaurang vid stranden.


Framme på Phi Phi och chillar vid stranden



Tove köper glass som sattes mellan två skivor vitt bröd, chokladsås och jordnötter över



Sötaste ungen som attackerade mig med sin cykel


Fire show på stranden


Vårat doormroom


Åkte longtailbåt till Long beach


Och så åkte vi därifrån på kvällen


Och detta säljer de lite varstans, himla coolt


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att höra från dig:) Tråkigt med handukarna men skönt att ni inte blivit av med nåt mer värdefullt iaf! modigt att du vågade snorkla:) jag tycker ni ska fortsätta ha eget rum! Njut nu av livet i phi phi och var rädd om er! Puss o kram mamma

2012-02-14 @ 23:32:35
Postat av: heidi

ååh så brun du blivit redan :D du är så fin<3 försök att njuta riktigt nu! ni har säkert jobbigt ibland..men tänk att rätt som det är är du plötsligt hemma och då kommer du längta tillbaka! önskar att jag var med! vi hade haft så kul tsm :P

2012-02-15 @ 00:46:37
URL: http://hejdilicious.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej Katja :) Jag följer din blogg med spänning ;) jättekul å läsa å se alla bilder! Ni verkar ha det kanon! Diggar scoutläger feeling :P Grymt bra du vågade snorkla, sådan upplevelse! Fortsätt njut å ha det toppenbra! pusspuss

2012-02-16 @ 14:17:01
Postat av: The one and only Jenny

Heeej Katja! fy vad brun du blivit!! ;o Nu saknar jag faktiskt också dig

:( Kom hem snart och ha det bääst!! <3

2012-02-19 @ 15:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0